Izdelava simulatorja tovornjaka SIM83-TS01, 5. del

Napredek pri gradnji simulatorja: nosilna plošča, pametni menjalnik, mini Tachobox83 in montaža volana z realističnim povratnim odzivom.

Po nekaj intenzivnih tednih dela se naš simulator SIM83-TS01 začenja zares oblikovati v celostno in profesionalno napravo, pripravljeno na zahtevne simulacije. Tokrat smo se posvetili ključnim komponentam, ki neposredno vplivajo na uporabniško izkušnjo – od sedeža in volana do naprednih elektronskih rešitev.

Če želiš izvedeti, kako se je gradnja začela, si lahko prebereš 1. del dnevnika izdelave simulatorja.

Dokončana nosilna plošča za sedež

Začeli smo z izdelavo in obdelavo nosilne plošče za sedež, ki je eden izmed najpomembnejših konstrukcijskih elementov simulatorja. Gre za debelo jekleno ploščo, ki mora prenesti celotno težo uporabnika ter morebitne sile, ki nastanejo pri simulaciji gibanja, tresljajih in ob nenadnih spremembah smeri. Zaradi tega smo se odločili za trpežen material in natančno izrisane načrte, ki zagotavljajo optimalno nosilnost in kompatibilnost s sedežnimi vodili ter amortizerji.

Ploščo smo najprej grobo razrezali z rezkalno ploščo, nato pa ročno obdelali robove in kote, da ne pride do poškodb med uporabo ali montažo. Sledilo je vrtanje natančnih pritrdilnih lukenj za sedež, kabelske vodnike in pritrdilne elemente. Luknje so bile pozicionirane tako, da omogočajo več konfiguracij glede na tip sedeža in položaj voznika – kar bo ključno pri testiranju različnih ergonomskih postavitev.

Za konec smo celotno ploščo premazali z dvokomponentno industrijsko barvo, ki nudi visoko odpornost proti rjavenju, obrabi in mehanskim poškodbam. Barva se je sušila več ur, kar je omogočilo enakomeren in estetski zaključek brez mehurčkov ali nepravilnosti. Rezultat je trdna, estetsko dovršena in popolnoma funkcionalna nosilna enota, pripravljena za montažo sedeža.

Mini Tachobox83 – kompakten vmesnik za simulatorje

Vgradili smo tudi povsem novo, izboljšano verzijo našega elektronskega vmesnika – mini Tachobox83, ki je nastal kot odgovor na potrebe simulatorjev z že vgrajenimi tahografi v armaturno ploščo. Ta kompakten in modularen vmesnik smo razvili posebej za primere, kjer ni več potrebe po zunanjem ohišju tahografa, ampak je ključnega pomena zanesljiva komunikacija med strojno opremo in simulacijskim okoljem.

Mini Tachobox83 zasede minimalno prostora in se lahko neposredno privijači na nosilno konstrukcijo simulatorja. Njegova zasnova vključuje optimizirano PCB vezje, integriran USB vmesnik za plug-and-play povezavo ter elektronske zaščite, ki omogočajo varno uporabo tudi v bolj zahtevnem okolju z veliko elektromagnetnimi motnjami.

Funkcionalno omogoča simulacijo osnovnih funkcij digitalnega tahografa, kot so zagon naprave, zaznavanje gibanja, preklop delovnega časa in beleženje simuliranih podatkov. S tem postane simulator uporaben tudi za izobraževanje in testiranje v transportnih podjetjih, kjer je poznavanje tahografa nujno za delo z vozili kategorije C in E.

Vse povezave so vodene po interni shemi brez izpostavljenih kablov, kar pripomore k čisti in profesionalni montaži. Sama namestitev ne zahteva dodatnega programiranja – vmesnik se avtomatsko zazna znotraj naše programske opreme, kar še dodatno olajša uporabo.

Mini Tachobox83 je tako postal ključni člen med realistično fizikalno simulacijo in poustvarjanjem administrativnega dela, ki ga vozniki tovornjakov v realnem svetu opravljajo vsakodnevno.

Pametni menjalnik z 16 prestavami

Ena največjih in hkrati najzahtevnejših novosti tega tedna je bila predelava ročice menjalnika, ki je od preproste mehanske komponente prerasla v kompleksno elektronsko napravo z napredno logiko delovanja. Cilj je bil jasen – ustvariti sistem, ki bo čim bolj natančno posnemal delovanje pravih tovorniških menjalnikov, vključno z značilnim razmerjem med visokimi in nizkimi prestavami ter vmesnimi prestavnimi režimi.

V ta namen smo obstoječo ročico popolnoma razstavili, odstranili nepotrebne mehanične dele ter vgradili mikro računalnik z več vhodi, ki omogoča zaznavanje gibanja v več smereh in položajih. Računalnik smo programirali tako, da zazna vsako fizično spremembo v prestavni shemi in jo ustrezno interpretira – bodisi kot visoko ali nizko območje prestav bodisi kot vmesno pozicijo, kot jo poznamo pri menjalnikih ZF ali Eaton Fuller.

Sistem zdaj omogoča do 16 realno ločenih prestav, kar pomeni, da lahko simuliramo vožnjo s klasičnim H-vzorecem, vključno s preklapljanjem med prestavnimi območji.

Volanska baza in montaža volana

V zaključni fazi tega tedna smo sestavili še volanski sklop, ki vključuje volansko bazo, obvolanski obroč ter volan sam. Ta sklop je eden ključnih za realistično doživetje simulirane vožnje, saj zagotavlja neposredno fizično povratno informacijo vozniku in s tem ključno prispeva k občutku nadzora nad vozilom.

Za osnovo smo uporabili visoko navorno volansko bazo, ki omogoča močan in precizen povratni odziv (force feedback) – simulira lahko vse od tresljajev pri vožnji po slabšem terenu do uporov pri zavijanju v ostrih ovinkih in vplivov neravnovesja tovora. Elektronika znotraj baze je optimizirana za hitro osveževanje signala, kar zagotavlja brezhibno sinhronizacijo z dogajanjem na zaslonu in gibanjem kabine.

Obroč in volan smo zasnovali modularno. To pomeni, da lahko z enostavno menjavo nastavkov v prihodnosti namestimo tudi druge tipe volanov – denimo ameriški z večjim premerom ali športni volan za druge vrste vozil. Tokratna izbira je klasičen tovorniški volan z robustnim oprijemom in pritrdilnim sistemom za hitro menjavo, ki nudi izjemno stabilnost tudi pri intenzivni uporabi.

V nadaljevanju

V naslednjih dneh bomo povezali vse elektronske sklope in začeli s testiranjem. Sledi še programiranje in končna konfiguracija. Naš simulator se hitro približuje končni obliki!

Leave a Reply

SLEN